Μαθαίνουμε να διαβάζουμε τις ειδήσεις – Online Εργαστήρια για εφήβους για την Παιδεία στα ΜΜΕ : από το Veria Tech Lab της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Βέροιας
Το Journalists About Journalism (www.jaj.gr) με την υποστήριξη της πρεσβείας των Η.Π.Α στην Αθήνα, διοργανώνει σειρά εργαστηρίων για την ειδησεογραφική παιδεία και την πληροφορία στα ΜΜΕ (Media, Information & news literacy) σε τέσσερις διαφορετικές βιβλιοθήκες, μεταξύ των οποίων και στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας.
Στο πλαίσιο της εκστρατείας #ΜένουμεΣπίτι προσαρμοζόμαστε και προσφέρουμε τα εργαστήρια διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας zoom. Το online εργαστήριο για την Παιδεία στα ΜΜΕ (News Literacy) αποκλειστικά για εφήβους και με θέμα “ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ : InfoTeens Webinar ενάντια στην Παραπληροφόρηση» θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Veria Tech Lab την Τετάρτη 6 Μάϊου 2020, 18.00 (6 ώρα το απόγευμα).
Απευθύνεται σε μαθητές Γ’Γυμνασίου και όλων των τάξεων του Λυκείου.
Δηλώνοντας συμμετοχή εδώ:
https://forms.gle/rP4U6ToPxFLUDKhW7
θα σας στείλουμε σύνδεσμο και σχετικές οδηγίες για να παρακολουθήσετε το εργαστήριο. Μπορείτε επίσης να δηλώσετε συμμετοχή μέσω email στέλνοντας το ονοματεπώνυμο σας στο mail: geobikas@libver.gr Εισηγήτρια είναι η κ. Μαρία Κοζάκου, δημοσιογράφος.
Τι σημαίνει είδηση; Γιατί υπάρχουν οι ειδήσεις και γιατί μας ενδιαφέρουν; Τι είναι δημοσιογραφία; Πως και τι μοιραζόμαστε στα social media; Τι πρέπει να προσέχουμε όταν συμμετέχουμε σε διαδικτυακές συζητήσεις, όταν μοιραζόμαστε πληροφορίες για μας και τους άλλους; Τι είναι ψευδείς ειδήσεις και πώς τις αναγνωρίζουμε; Πως λειτουργούν και μας επηρεάζουν; Γιατί πρέπει να λειτουργούμε όλοι ως δημοσιογράφοι στα social media;
Στόχος των εργαστηρίων είναι να εισάγουν βιβλιοθηκονόμους, εκπαιδευτικούς, μαθητές, αλλά και όλους όσοι ενδιαφέρονται, στις βασικές έννοιες της ειδησεογραφικής παιδείας και πληροφορίας των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας, με στόχο την κριτική πρόσληψη του περιεχομένου που διακινείται από όλες τις πλατφόρμες επικοινωνίας και ταυτόχρονα τη δυναμική αντιμετώπιση του φαινομένου της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων.
Στη διάρκεια των εργαστηρίων εξετάζονται ζητήματα όπως η αξία και διασταύρωση των πηγών, οι τρόποι ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και μέθοδοι, χρήσιμα για την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, για την αναγνώριση της διαφοράς μεταξύ είδησης, γνώμης και προπαγάνδας, τον εντοπισμό ψευδών ειδήσεων, τη διαφορά μεταξύ δημοσιογράφων και άλλων πηγών που διαδίδουν πληροφορίες, τη σημασία της επαλήθευσης κ.ά. Ταυτόχρονα, μέσα από παραδείγματα και συζήτηση, αναδεικνύεται η σημασία της ευθύνης που έχουμε όλοι ως “ψηφιακοί” πολίτες, ως παραγωγοί διαδικτυακού περιεχομένου απέναντι στην προάσπιση των δημοκρατικών αξιών αλλά και της σωστής ενημέρωσης.
Η συμμετοχή στα εργαστήρια είναι ελεύθερη για το κοινό.