Δημιουργία ειδικής κατηγορίας στο ERTFLIX: «Από το Βιβλίο στην Οθόνη» – με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου
Ταινίες που …διαβάζονται με πάθος
Αγαπημένα βιβλία που έγιναν αγαπημένες ταινίες! Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, στις 23 Απριλίου, η δωρεάν ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ, δημιουργεί την ειδική κατηγορία «Από το Βιβλίο στην Οθόνη», με 13 ξεχωριστές ταινίες που βασίστηκαν σε κλασικά και σύγχρονα λογοτεχνικά έργα.
Από τις 16 έως και τις 30 Απριλίου πολυδιαβασμένα βιβλία παίρνουν ζωή στο ERTFLIX!
«Η Μαύρη Ντάλια» (Black Dahlia)
Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Τζέιμς Ελρόι «Μαύρη Ντάλια».
Μια ιστορία έρωτα, διαφθοράς, συμφερόντων και αμαρτίας εκτυλίσσεται παράλληλα με την προσπάθεια διαλεύκανσης του βάναυσου φόνου μιας νεαρής στάρλετ του Χόλιγουντ.
Η αληθινή ιστορία της δολοφονίας της Μαύρης Ντάλιας –που μέχρι σήμερα δεν έχει διαλευκανθεί– συντάραξε και καθήλωσε τις ΗΠΑ το 1947 και παραμένει συγκλονιστική ακόμα και σήμερα. Δύο αστυνομικοί, ο Λι Μπλάνσαρντ (Άαρον Έκχαρτ) και ο Μπάκι Μπλέιχερτ (Τζος Χάρτνετ), αναλαμβάνουν την έρευνα γύρω από τη δολοφονία της νεαρής ηθοποιού Ελίζαμπεθ Σορτ. Σε πρωταγωνιστικούς ρόλους εμφανίζονται η Σκάρλετ Γιόχανσον και η Χίλαρι Σουάνκ.
«Το Όνομα του Ρόδου» (The Name of the Rose)
Μεταφορά του αριστουργηματικού μυθιστορήματος του Ουμπέρτο Έκο.
Βόρεια Ιταλία, 1327. Ο φραγκισκανός μοναχός Ουίλιαμ του Μπάσκερβιλ (Σον Κόνερι), ακολουθούμενος από τον νεαρό δόκιμο μοναχό Άντσο της Μελκ (Κρίστιαν Σλέιτερ), επισκέπτονται ένα απομονωμένο μοναστήρι για να συμμετάσχουν σε ένα διάλογο για τη φτώχεια ανάμεσα στο φραγκισκανό τάγμα και απεσταλμένων του πάπα. Οι δυο τους, όμως, θα γίνουν μάρτυρες μιας σειράς δολοφονιών μοναχών.
«Αυτή η Νύχτα Μένει»
Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή.
Ο Ανδρέας (Νίκος Κουρής) και η Στέλλα (Αθηνά Μαξίμου) ζουν τον έρωτά τους, στην Αθήνα των 80s. Η επιθυμία της Στέλλας να γίνει τραγουδίστρια την οδηγεί στα νυχτομάγαζα της επαρχίας, ενώ ο Ανδρέας προσπαθεί να συνεχίσει τη ζωή του, δουλεύοντας στη συνοικιακή ΕΒΓΑ που διατηρεί. Πολύ σύντομα, όμως, μετανιώνει για τον χωρισμό τους και αποφασίζει να την αναζητήσει, ξεκινώντας ένα οδοιπορικό στη σκληρή πραγματικότητα της επαρχιακής νύχτας. Ώσπου, οι δρόμοι τους διασταυρώνονται και ο κίνδυνος τούς ενώνει. Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, που συνυπογράφει το σενάριο της κλασικής πια ταινίας του Νίκου Παναγιωτόπουλου, με μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη.
«Martin Eden» (Μάρτιν Ίντεν)
Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Αμερικανού συγγραφέα Τζακ Λόντον, που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στο περιοδικό «Pacific Monthly» από τον Σεπτέμβριο του 1908 έως τον Σεπτέμβριο του 1909 και στη συνέχεια εκδόθηκε σε βιβλίο.
Ο Μάρτιν είναι ένας ανήσυχος προλετάριος, που φιλοδοξεί να μορφωθεί και να ασχοληθεί με τη συγγραφή βιβλίων, ώστε να γίνει η φωνή όσων δεν έχουν φωνή, δηλαδή των ανθρώπων της τάξης του. Η γνωριμία του με μια πλούσια κοπέλα, και ο κεραυνοβόλος έρωτας που γεννιέται ανάμεσά τους, θα τον φέρει σε τροχιά σύγκρουσης με την οικογένειά της, αλλά και με το κατεστημένο της εποχής του. Οι ιδεολογικές συγκρούσεις του μυθιστορήματος του Τζακ Λόντον μεταφέρονται από το Όκλαντ της Καλιφόρνια των αρχών του 20ού αιώνα, στη μεσοπολεμική Νάπολη.
«La Chambre Bleue» (To μπλε δωμάτιο)
Μεταφορά του αισθησιακού λογοτεχνικού έργου του Ζορζ Σιμενόν.
Ένας άνδρας και μια γυναίκα, κρυφά ερωτευμένοι, κάνουν έρωτα σ’ ένα δωμάτιο και ανταλλάσσουν αθώα λόγια μετά το σεξ. Τουλάχιστον, αυτό φαίνεται να πιστεύει ο άνδρας. Τώρα, η αστυνομία διεξάγει έρευνα και ο Ζιλιέν δεν καταφέρνει να βρει τις σωστές λέξεις. Τι συνέβη; Για ποιο λόγο κατηγορείται; Μια αστυνομική ιστορία που μεταμορφώνεται σε εξερεύνηση του ερωτικού πάθους από το βιβλίο του Βέλγου Ζορζ Σιμενόν.
Στο αφιέρωμα μπορείτε να παρακολουθήσετε, επίσης, κινηματογραφικές μεταφορές έργων των Ντέιβιντ Λορντ Πάτερσον, Ντέιβιντ Γκραν, Λίσα Έβανς, Κλερ Λαζενί, Χάνελορ Κερ, Τζιοαστίνο Κριάκο, Τζοάνα Ράις, Αϊλίν Πόλακ, Μπρένταν ΜακNτόνα, καθώς και την αυτοβιογραφία του Μαρκ Φελτ, που αποκάλυψε το σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ.
Δείτε το trailer:
Σχετικό: Τo ERTFLIX γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου – «Από το Βιβλίο στην Οθόνη»