Τρία βραβεία για την ΕΡΤ στα DIME 2024

Τη Δευτέρα, 08 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Οίνου Μάρκου, η τελετή απονομής των Digital Media (DIMEAwards 2024.
Τις υποψηφιότητες αξιολόγησε Κριτική Επιτροπή αποτελούμενη από 35 καταξιωμένα στελέχη, υπό την προεδρία της Επίκουρης Καθηγήτριας του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Δρ. Αικατερίνης Σταυριανέα.
Η Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής των Dime Awards δήλωσε σχετικά:
«Ο αναγνωρισμένος θεσμός των Dime Awards ανέδειξε και επιβράβευσε για 11η συνεχή χρονιά τη δημιουργική αριστεία  και τις βέλτιστες πρακτικές στον τομέα των Ψηφιακών Εκδόσεων και Μέσων.  
Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό οικοσύστημα, και με αύξηση του αριθμού των  υποψηφιοτήτων, οι φετινές συμμετοχές εντυπωσίασαν για την υιοθέτηση της καινοτομίας,  της νέας γνώσης και εργαλείων και την αποτελεσματικότητά τους.  Κυρίως όμως, οι φετινές υποψηφιότητες μας συνεπήραν με τη δημιουργικότητα και την πρωτοπορία τους, αποτελώντας για όλους μας, μια συνεχή πηγή έμπνευσης».
Η ΕΡΤ για μια ακόμα χρονιά, βρέθηκε ανάμεσα στους οργανισμούς και τις εταιρίες που καινοτομούν στο πεδίο των ψηφιακών μέσων και της επικοινωνίας, και απέσπασε τρία βραβεία σε διαφορετικές κατηγορίες: Best Use of FacebookBest Engagement Strategy για τη σειρά «Παραλία»,  Best in Current Affairs – YouTube.
BEST USE OF FACEBOOK | ΕΡΤ Α.Ε
Bronze Award
Για αυτή τη χρονιά, βασικός επικοινωνιακός στόχος υπήρξε σε όλες τις social media πλατφόρμες η δημιουργία social media first περιεχομένου που να είναι αποκλειστικό, δυναμικό, φρέσκο, διαδραστικό και να περιγράφει «την ιστορία» του κάθε προγράμματος . Προσαρμόζαμε τα υλικά σύμφωνα με τη φύση της κάθε πλατφόρμας το ύφος και τις ανάγκες του κάθε προγράμματος (σειρές- τηλεπαιχνίδια- μουσικές εκπομπές- special events etc), επιδιώκοντας την προσέλκυση πιο νεανικού κοινού που θα ταυτιστεί μαζί μας , θα αλληλοεπιδράσει, θα μοιραστεί και θα μιλήσει για εμάς. Αξιοποιώντας το δυνατό community που έχει η σελίδα μας στο FB καθώς και όλα τα tools της πλατφόρμαςυλοποιήσαμε καμπάνιες (paid και non paid) με διαφορετικά δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα  και στόχους κάθε φορά, επιτυγχάνοντας τελικά μεγαλύτερο awareness για τα προγράμματά μας αλλά και μεγαλύτερο engagement με τους χρήστες. Επιπλέον, δημιουργώντας αποκλειστικό και διαφορετικό περιεχόμενο σε σχέση με αυτό που μπορεί κάποιος να δει στην τηλεόραση προσελκύσαμε ακόμα περισσότερους χρήστες στη σελίδα.
Το μεγαλύτερο ποσοστό του περιεχομένου που δημιουργήσαμε είναι video content κάτι το οποίο οδήγησε σε μεγάλη αύξηση των video views στα post, του engagement αλλά ενίσχυσε και το traffic στην πλατφόρμα του ertflixΕπίσης «εκμεταλλευτήκαμε» το seasonality, τις τάσεις της εποχής καθώς και τις μεγάλες διοργανώσεις που προβάλλει η ΕΡΤ (Χριστούγεννα – παγκόσμιες ημέρες – καλοκαίρι –Eurovision –αθλητικές διοργανώσεις ) δημιουργώντας «ευκαιρίες» για να μιλήσουμε- να δημιουργήσουμε και να μοιραστούμε περιεχόμενο που ενδιαφέρει τους χρήστες μας.
BEST ENGAGEMENT STRATEGY | Η ΠΑΡΑΛΙΑ | ΕΡΤ
Bronze Award
 «Η Παραλία» ήταν flagship πρόγραμμα, γι΄ αυτό και οργανώθηκε 360° επικοινωνία με Off line & On line μέσα αξιοποιώντας assets εντός και εκτός ΕΡΤ. Ενδεικτικά για το launch της σειράς έτρεξαν καμπάνιες σε τηλεόραση, ραδιόφωνα, blogs/sites, digital ,social & ooh. Ο πρώτος επικοινωνιακός στόχος ήταν το κοινό να μάθει για τη νέα καθημερινή σειρά της ΕΡΤ- να γνωρίσει το cast- την πλοκή και κεντρίζοντας το ενδιαφέρον τους, να δοθεί το ραντεβού για την πρεμιέρα και στη συνέχεια το καθημερινό ραντεβού μέσα από την συχνότητα της ΕΡΤ1. Θέλαμε να χτίσουμε ένα πολύ δυνατό community στο digital περιβάλλον και στα social media που να μιλάει, να παρακολουθεί, να ασχολείται και κατ’ επέκταση να δημιουργεί και να μοιράζεται το ίδιο υλικό για τη σειρά.
Παρουσιάζοντας όλο το cast μέσα από custom videos, δημιουργώντας αποκλειστικό περιεχόμενο από τα γυρίσματα, από την επίσημη φωτογράφιση των ηθοποιών, αποκλειστικά sneak previews από τα επεισόδια, memes και quizzes-polls καταφέραμε από πολύ νωρίς να χτίσουμε ένα πολύ δυνατό interaction με το κοινό μας το οποίο συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της προβολής της σειράς ‘Η Παραλία’. Στοχεύσαμε εξ αρχής σε πολλά και διαφορετικά κοινά επιλέγοντας τα κατάλληλα placements της κάθε πλατφόρμας και προσαρμόζοντας κάθε φορά το υλικό μας το οποίο κινούταν στο ύφος και την αισθητική της σειράς. Δημιουργήσαμε άρθρα που μιλούσαν για τη σειρά, banners, pre roll campaigns, paid campaigns και dedicated περιεχόμενο για τα social media σε όλα τα owned channel της ΕΡΤ. Ο συνδυασμός των παραπάνω ενεργειών μας βοήθησε να χτίσουμε ένα πολύ δυνατό awareness, μια μεγάλη προσμονή για τη σειρά και στη συνέχεια όλο αυτό το buzz που είχε δημιουργηθεί «μετατράπηκε» σε engagement. Όπως θα δείτε παρακάτω και με βάση τα δεδομένα τoυ meta business manager ακόμα και τώρα το περιεχόμενο που αφορά την σειρά είναι στα top posts σε όλες τις πλατφόρμες. Αξιοποιώντας λοιπόν τα social media της ΕΡΤ (αλλά και τα accounts του ERTFLIX σαν cross-promo μιας και τα επεισόδια ήταν διαθέσιμα στην πλατφόρμα και έκαναν από την πρώτη κιόλας μέρα ρεκόρ θεάσεων- 2M προβολές σε τρεις μόλις εβδομάδες) δημιουργώντας ποιοτικό, και αποκλειστικό περιεχόμενο για τη σειρά πριν την πρεμιέρα αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια της προβολής της, καταφέραμε να αυξήσουμε το engagement με τους χρήστες μας σε facebook- Instagram- X- youtube- tiktok, να αυξήσουμε το followership των accounts μας και να δημιουργήσουμε μια “σύνδεση” του brand/ σειράς με το κοινό πετυχαίνοντας πολύ γρήγορα οι χρήστες να αγαπήσουν τη σειρά, να μοιράζονται το περιεχόμενο μας και να συζητούν για αυτή.
 
BEST IN CURRENT AFFAIRS | YouTube | EPT Α.Ε.
Bronze Award
Η ΕΡΤ, μέσω στοχευμένου περιεχομένου, εστιάζει στα μεγάλα ερωτήματα της εποχής – τα οποία αναδεικνύουν περισσότερο από ποτέ την ανάγκη για υγιή διάλογο, συμπερίληψη και αντιπροσώπευση. Η υποψηφιότητα αυτή αφορά στην ψήφιση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών ως current affair και τον τρόπο που ο ψηφιακός διάλογος (περιεχόμενο+ σχόλια) άνοιξε μια μεγαλύτερη συζήτηση για θέματα φύλου, συμπερίληψης και διαφοροποίησης, στο κανάλι της ΕΡΤ στο YouTube. Αυτό είναι σημείο που αναδεικνύει την προστιθέμενη αξία στο περιεχόμενο (video/topdown approach), αλλά και τον τρόπο που το ενδιαφέρον του χρήστη αυξήθηκε και αποτυπώθηκε σε διάδραση (engagement/bottomup approach).
Η ενεργοποίηση σχολίων στο κανάλι, έφερε περισσότερα από 25.000 σχόλια συνολικά, τα οποία δημοσιεύτηκαν επιτυχώς, μετά το moderation, αμβλύνοντας την πόλωση, ενισχύοντας τον υγιή διάλογο και την πολυφωνία. Το moderation, αποδείχτηκε πως είναι μια διαδικασία η οποία απαιτεί προσεκτικό χειρισμό ώστε να προάγει την ανάπτυξη ελεύθερου διαλόγου, έξω από τους κινδύνους και τα ρίσκα των ψηφιακών μέσων (polarizationcancel culturehate speechetc.). Τα ζητήματα που προκύπτουν εδώ, είναι συνυφασμένα με τα τελευταία debate σχετικά με τα regulatory frameworks κάθε πλατφόρμας, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, στο πλαίσιο των platform economics του YouTube.
Μετά την ανάλυση του κοινωνικού δικτύου και των εντοπισμό key clusters και nodesοι κύριες θεματικές που εντοπίζονται αφορούν στον προσδιορισμό φύλου, τη γονεϊκότητα αλλά και τη θρησκεία. Παραδοσιακά η δημόσια τηλεόραση πρωτοπορεί σε θεματολογία. Σε αρκετές περιπτώσεις, στην εξεταζόμενη περίπτωση, η διαφορετική τοποθέτηση κοινού, υπογράμμισε την ανάγκη για επιπλέον ενημέρωση σχετικά με τα μεγάλα ερωτήματα της εποχής, με τη συμβολή της ΕΡΤ ως Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού φορέα, ικανό να δίνει κατεύθυνση και να διαμορφώνει τάσεις, στον σχηματισμό της δημόσιας σφαίρας.

Μοιράσου το άρθρο!