Ειδήσεις με Κοινωνικό Αντίκτυπο

Επιλέγοντας Ειδήσεις με Κοινωνικό Αντίκτυπο από το ertnews.gr & το csr@ert.gr 04/07/2022

 

 

Ο πολύτιμος ρόλος των αστικών δέντρων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής (long read)

 ”Σήμερα, περίπου το 55% του παγκόσμιου πληθυσμού – 4,2 δισεκατομμύρια κάτοικοι – ζουν σε πόλεις. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί. Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, μέχρι το 2050το 68% του συνολικού πληθυσμού του πλανήτη θα ζει σε αστικά κέντρα. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της αστικοποίησης συχνά εντείνονται από την κλιματική αλλαγή και περιλαμβάνουν αυξημένη ρύπανση, μειωμένη διαθεσιμότητα τροφίμων και πόρων, καθώς και αυξημένη φτώχεια και συχνότητα ακραίων κλιματικών φαινομένων. Τα αστικά δέντρα μπορούν να συμβάλουν στον μετριασμό ορισμένων από τις αρνητικές επιπτώσεις και τις κοινωνικές συνέπειες της αστικοποίησης και, συνεπώς, να καταστήσουν τις πόλεις πιο ανθεκτικές σε αυτές τις αλλαγές.

<<Τα δέντρα λειτουργούν ως φυσικά κλιματιστικά στο αστικό περιβάλλον, αμβλύνοντας το φαινόμενο της θερμικής νησίδας και μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας για τον καλύτερο μετριασμό της κλιματικής αλλαγής>>.

Συχνά όμως, τα αστικά δέντρα εκτοπίζονται από τις φυσικές αστικές υποδομές: τα κτίρια, τους δρόμους, τις γέφυρες και τις αερογέφυρες. Για μια βιώσιμη, χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, τα αστικά δέντρα πρέπει να προστατεύονται, τονίζει το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ σε άρθρο του. Αν συνεχιστεί η τρέχουσα τάση της αστικής ανάπτυξης, τα κτίρια και οι άνθρωποι μπορεί σύντομα να εκτοπίσουν την πλειονότητα των αστικών δέντρων. Ο κακός πολεοδομικός σχεδιασμός οδηγεί συχνά σε αδιάκριτη και μερικές φορές παράνομη κοπή των δέντρων”.

 

 

MedINA: Εργαλεία συμμετοχής πολιτών στον σχεδιασμό πολιτικών για το τοπίο

Η ανησυχία των πολιτών για τα τοπία που αλλάζουν γύρω τους με ταχύτατους ρυθμούς λόγω των εξελίξεων σε κρίσιμους τομείς όπως η γεωργία και η ενέργεια, απαντήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης μέσω της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για το Τοπίο. Στη χώρα μας όμως ποιοι εμπλέκονται στη συζήτηση για τη διαχείριση του τοπίου και με ποιόν τρόπο; Ποιες είναι οι πολιτικές που το επηρεάζουν; Πώς αντιλαμβανόμαστε το τοπίο που βιώνουμε καθημερινά και πώς μιλάμε γι’ αυτό;

Το πρόγραμμα «Εργαλεία συμμετοχής πολιτών στον σχεδιασμό πολιτικών για το τοπίο», που υλοποιεί το Μεσογειακό Ινστιτούτο για τη Φύση και τον Άνθρωπο (MedINA) έχει ως στόχο να ανοίξει τον διάλογο για τη διαχείριση του τοπίου και να δώσει κάποιες απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα. Με δράσεις σε εθνικό επίπεδο και μέσω πιλοτικής εφαρμογής συμμετοχικών διαδικασιών στην Πρέσπα και στην Πύλο, το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με την Εταιρία Προστασίας Πρεσπών και με την υποστήριξη του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακοπούλου στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund.

 

 

Ψηφιακή εκπαίδευση για ηλικιωμένους στην Καβάλα

Στα θρανία της ψηφιακής τεχνολογίας κάθονται άτομα 60 ετών και άνω. Μαθαίνουν πώς να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να κλείνουν ραντεβού με γιατρούς, να να διεκπεραιώνουν τραπεζικές συναλλαγές, αλλά και να επικοινωνούν με φίλους και συγγενείς.

Στο άρθρο μπορείτε να παρακολουθήσετε το απόσπασμα από τις ειδήσεις (δελτίο της ΕΡΤ3) όπου περιγράφεται το πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια έξι μηνών και έχει ως στόχο την ψηφιακή ενδυνάμωση των ηλικιωμένων.

Για περισσότερες πληροφορίες http://www.3elikia.gr

 

 

«Είμαστε κι’ εμείς εδώ» – Η εφημερίδα του 6ου Γυμνασίου Χαϊδαρίου

Διαβάστε τη συνέντευξη στο ertnews.gr και το Νάσο Μπράτσο της Καθηγήτριας Πληροφορικής, Βαρβάρας Μαμά. Αφορά το εγχείρημα που ανέλαβαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του 6ου Γυμνασίου Χαϊδαρίου, με την έκδοση της εφημερίδας τους με τίτλο «Είμαστε κι’ εμείς εδώ», που πρόσφατα κυκλοφόρησε το τρίτο της τεύχος.

Η απάντηση στο ερώτημα ποια ήταν αρχική ιδέα και το κίνητρο για το εγχείρημα:

-«Σε μια προσπάθεια να αφήσουν οι έφηβοι μαθητές μας για λίγο στην άκρη την οθόνη του smart κινητού τους και να ενεργοποιήσουν τη σκέψη τους… ήρθε η ιδέα της σχολικής εφημερίδας. Η δημιουργία ενός μαθητικού εντύπου έχει πολλά οφέλη. Οι μαθητές αναζητούν και χρησιμοποιούν μεθόδους πληροφόρησης, μαθαίνουν να αντλούν και να επεξεργάζονται πληροφορίες, συνδέοντας διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Λαμβάνουν αποφάσεις και ευαισθητοποιούνται για ποικίλα θέματα. Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, αναπτύσσουν τον γραπτό και προφορικό λόγο τους. Παράλληλα ο εκπαιδευτικός έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει νέους τρόπους διδασκαλίας. Μια διαφορετική παιδαγωγική προσέγγιση, ξεφεύγοντας από τα στενά πλαίσια του μαθήματος, αξιοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες και συνδυάζοντάς τες με τη λογοτεχνία και την εικαστική δημιουργία».

Στη συνέντευξη, μετά από σχετικό ερώτημα, εξάγεται ότι βγαίνει εκτός από έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή και έχετε τη δυνατότητα μέσω του άρθρου να διαβάσετε και να δείτε την εργασία των παιδιών (υπάρχουν σύνδεσμοι προς το τέλος του άρθρου). Προτεραιότητα τους βέβαια είναι η έκδοση – εκτύπωση του περιοδικού.

Όσο για τον αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία:

-«Σε μια εποχή που συζητείται (σχεδόν αμφισβητείται) ο ρόλος του σχολείου, η εφημερίδα αποτελεί μια γέφυρα επικοινωνίας του σχολείου με τη κοινωνία. Είναι πράξη εξωστρέφειας, που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια σταθερή «σύνδεση» του σχολείου, με το κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής του. Προσπαθώντας, λοιπόν, να καλλιεργήσουμε αξίες όπως η αλληλεγγύη, η αλληλοϋποστήριξη, η ομαδικότητα, το ενδιαφέρον και η ενσυναίσθηση για τον συνάνθρωπο, καθώς και την ενεργό εμπλοκή των μαθητών σε δράσεις με ανθρωπιστικό και κοινωνικό χαρακτήρα οργανώσαμε φιλανθρωπικό Βazaar, συγκεντρώσαμε τρόφιμα, πραγματοποιήσαμε λαχειοφόρο αγορά κ.ά., τα οποία και προβάλλουμε μέσα στις σελίδες της εφημερίδας μας. Η περιοχή που βρίσκεται το σχολείο μας, είναι σχετικά αποκομμένη, σχεδόν μια ανεξάρτητη περιοχή του Δήμου μας, που λειτουργεί σχετικά αυτόνομα. Επομένως, δράσεις όπως οι παραπάνω, οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στη δραστηριότητα του προγράμματος του περιοδικού, διαδίδονται γρήγορα και στηρίζονται από επιχειρήσεις, πολίτες, δημοτική αρχή και γενικότερα από την τοπική κοινωνία.

Εξάλλου, οι μαθητικές εφημερίδες είναι ένα ανοιχτό παράθυρο στη γνώση. Μια ώθηση στη δημιουργία. Ένα χαμόγελο στη (μαθητική) ζωή…».

 

 

Υοuth Conference: Όταν οι έφηβοι μιλούν με πάθος για την αλήθεια τους

Έφηβοι από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν στο Υοuth Conference με τίτλο “Things that never were”, ένα μαθητικό συνέδριο στα αγγλικά, που διοργάνωσε το πολυβραβευμένο εντός και εκτός Ελλάδος σχολείο για τις γλώσσες «Γλωσσομάθεια». Ένα συνέδριο προετοιμασμένο εξολοκλήρου από τους μαθητές, οι οποίοι επέλεξαν μόνοι τους τα θέματα που τους ενέπνευσαν να μιλήσουν, να γράψουν, να ζωγραφίσουν, να γυρίσουν ταινίες, να συνθέσουν τραγούδια, να δημιουργήσουν… Και τα παρουσίασαν χωρίς καμία λογοκρισία, με απόλυτη ελευθερία λόγου και έκφρασης επί σκηνής, σε ένα κατάμεστο θέατρο στο Δαΐς στο Μαρούσι στις 18 Ιουνίου. Οι έφηβοι σύνεδροι ήταν όλοι μαθητές του Deeper Learning, ενός καινοτόμου προγράμματος εκμάθησης γλώσσας – και εμβάθυνσης σε αυτήν – που βασίζεται στη φιλοσοφική αναζήτηση και δημιουργήθηκε από τον Άγγελο Ευαγγελίδη και τη Μαρία Ντάβου.

Το πρόγραμμα αυτό ταξιδεύει πλέον σε όλη την Ελλάδα, αλλά και εκτός αυτής, καθώς παρουσιάζεται ως βέλτιστη πρακτική σε συνέδρια στο εξωτερικό, ενώ διδάσκεται πλέον και ως μάθημα στο πανεπιστήμιο.

 

 

 

Εθελοντική συμβολή της φοιτήτριας: Ειρήνης Βαγενά

Μοιράσου το άρθρο!